web analytics

Yaddi-yadda

Renovering & säljes

Renovering

Inte här på bloggen men hemma. Sambon och ungarna åkte till Finland och jag passade på att lägga ut alla möbler på Blocket (nästan) och måla om hela nedervåningen. Så här ser det ut när vi grundar. Sedan ska det smackas på ljusturkos färg. Spännande värre! Vi har grundat nästan överallt nu så i helgen blir det förhoppningsvis turkos färg på väggarna! Woot!

Vill man köpa mina möbler så kan man kolla på en ekskänk, vitrinskåp och ett vinställ eller ett matsalsset, Tripp trappstol och barnstol, en servis i 65 delar från Villeroy & Boch eller på två söta katter som behöver ett nytt hem.
Just de sistnämnda sötnosarna är det lite kris med då sambon känner av dem. :/

Print Friendly, PDF & Email

Kärlek & helgerån

Porslin

Precis när jag kom in på Stadsmissionen så höll de på att plocka fram den här servisen. Alldeles gudomligt fin! När jag stod där och beundrade den så kom två kärringar och dissekerade den! De köpte 7 mattallrikar och gick därifrån. Från en helt komplett servis, det är ju snudd på helgerån tycker jag. När den ändå var ”förstörd” så köpte jag en djup tallrik, en assiett och en mattallrik. Var lite sugen på uppläggningsfat också men hejdade mig. Jag brukar inte vara tokförtjust i gamla grejer såvida de inte är väldigt fina men den här servisen alltså. Fiiiin!

Print Friendly, PDF & Email

Barnvänligt!

Den tyska motsvarigheten till Middagsfrid, KommtEssen publicerade det här på sin facebooklogg för nån dag sen. Så himla fint! Tror ni ungarna skulle äta mer av de här tallrikarna?

Print Friendly, PDF & Email

Ey kompis!

Som säkert alla som läser den här bloggen vet så jobbar jag på Middagsfrid. Nu har webbkillarna äntligen snickrat ihop ett bra kompiserbjudande som man kan dela med sig till folk. Jag får en Fruktkasse och ni får någonting ännu bättre, 300:- i rabatt på första kassen. Det är ganska mycket pengar på en kasse. Och ja, jag gör skamlöst reklam för företaget jag jobbar på utan annan form av ersättning än lönen jag får för att jobba där. Det är ju dessutom yours truly med fler som menyplanerar, what’s not to like? 😉 Dessutom vet ni var ni kan klaga sen i så fall.

Ordinarie pris på kassarna är:
5-dagars 895:-
3-dagars 675:-
2-personers 575:-

Utnyttja erbjudandet.

Print Friendly, PDF & Email

Lunch

Untitled

Untitled

Bjöd min vän Anna på lunch för ett tag sen och svängde ihop nånting i köket. Ville bara visa att man kan göra mycket av det man har i kylen. 🙂
Jag hittade några kycklingfiléer i frysen och behövde platsen så jag tinade dem och marinerade dem i 2 msk soja, 1 pressad apelsin och lite salt & peppar. Brynde dem runtom och slängde in dem i ugnen. Till salladen så hade jag ½ blomkålshuvud som började se lite visset ut så jag stekte det i stekpannan med lite soja, salt och peppar. Skalade en morot, strimlade salladslök och delade körsbärstomater. La upp allt i en skål och strödde över hampafrön. Anna som var över uppskattade det oerhört mycket och tyckte inte alls att ”jag bara svängt ihop nåt”. Till det kokade jag bulgur.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly, PDF & Email
Translate »